Opcje przeglądania

Każdy miłośnik dwóch kółek z niecierpliwością czeka na otwarcie sezonu. Przed pierwszym wiosennym wypadem warto sprawdzić stan techniczny, dla własnego bezpieczeństwa. Zanim jednak będzie nowy sezon, warto zadbać tez o bezpieczeństwo motocykla – rdza i odbarwienia to częste problemy, nawet jeśli trzyma się ukochany jednoślad w garażu. Jeżeli Twój motocykl stoi na zewnątrz, tym bardziej powinieneś zatroszczyć się o ochronę dla niego – czyli odpowiedni pokrowiec. Jaki pokrowiec na motocykl wybrać? Wyjaśniamy i pomagamy dokonać wyboru.

Pokrowiec na motocykl ma za zadanie chronić pojazd przed negatywnym wpływem czynników zewnętrznych. Mamy tu na myśli nie tylko wilgoć – Twój motocykl jest narażony na o wiele więcej zagrożeń. Konkretnie takich:

  • Promienie słoneczne (promienie UV oraz temperatura) – powoduje wyblaknięcie lakieru oraz parcenie gumowych elementów (zwłaszcza opon)
  • Grad – wilgoć i uszkodzenia mechaniczne w jednym – poobijana karoseria motocykla wygląda nieestetycznie i szybko rdzewieje
  • Kurz – osiadające i nawarstwiające się drobiny pyłu mogą porysować lakier
  • Ptasie odchody – dodatkowe desenie na lakierze nie wyglądają dobrze, ponadto – ptasie odchody są żrące i silnie reagują z każdym materiałem
  • Czynnik ludzki – bez pokrowca masz większą szansę na to, że ktoś ukradnie lub zniszczy Twój motocykl
  • Zdarzenia losowe – mówimy o sytuacjach typu: spadające gałęzie, kasztany, uderzenia kamieniem

Pokrowiec na motocykl to zabezpieczenie przed uszkodzeniami i dewastacją Twojego jednośladu. Zakup pokrowca jest zatem inwestycją, nie zbędnym wydatkiem. Nasuwa się pytanie – jaki pokrowiec wybrać?

Jak dobrać pokrowiec do motocykla?

Wybór odpowiedniego pokrowca nie jest wcale taki prosty – na rynku dostępnych jest wiele modeli. Czasy standardowej płachty z PCV typu „plandeka” już dawno minęły. Zanim zaczniesz sprawdzać dziesiątki produktów z tej kategorii, zastanów się najpierw jakie cechy powinien posiadać pokrowiec dla Twojego motocykla. Zadaj sobie następujące pytania:

  • Czy będzie służył do ochrony motocykla trzymanego w garażu czy na zewnątrz?
  • Czy ma za zadanie chronić pojazd tylko przed wilgocią?
  • Czy ma być lekki i łatwy w transporcie (może będziesz woził go ze sobą na wypady)?
  • Jaki masz budżet na pokrowiec na motocykl?
  • Jakie wymiary ma Twój motocykl?

To dość istotne kwestie – są pokrowce lekkie, które zapewniają wystarczającą ochronę dla jednośladu w przypadku deszczu, ale nie są w 100% wodoodporne. Są tez modele pokrowców, które są praktycznie przenośnym namiotem z opcją zamknięcia na np. kłódkę. Taki pokrowiec nie tylko zapewnia świetną ochronę przed wilgocią, ale także przed uszkodzeniami mechanicznymi i kradzieżą. Ma za to jedną wadę – nie jest łatwo go przewieźć, jest rozkładany na stelażu.

Jakie są dostępne wymiary pokrowców?

Pokrowce na motocykl dostępne są w różnych rozmiarach – te mniejsze dla skuterów, te największe do dwukołowych krążowników szos wyposażonych w kufer. Wybór rozmiaru zależy więc od tego, jaki masz motocykl.  Przede wszystkim sprawdź wymiary swojego motocykla i weź pod uwagę to, czy masz kufer – i czy na czas zakładania pokrowca będzie zamontowany na Twoim pojeździe. Jeżeli kufer zostaje, koniecznie zaopatrz się w model pokrowca przeznaczony do motocykli z kufrem, w przeciwnym razie cały tył motocykla będzie odsłonięty.

Pokrowiec wewnętrzny i zewnętrzny – różnice

Pokrowiec wewnętrzny ma przede wszystkim chronić przed pyłem i wilgocią oraz zapewniać dobrą cyrkulację powietrza. Wentylacja może odbywać się poprzez specjalne otwory w pokrowcu lub tę funkcję spełnia materiał – oddychająca membrana. To ważne, żeby nie okazało się, że na Twoim sprzęcie wyrosła pleśń – to dodatkowe koszty. Reasumując – pokrowce wewnętrzne są lekkie, przewiewne (nie gromadzą wilgoci) i zapewniają dobrą ochronę przed kurzem.

Pokrowiec zewnętrzny na motocykl musi przede wszystkim być wodoodporny, ale również zapewniać cyrkulację powietrza. Dobrze by było, gdyby pokrowiec zewnętrzny był odporny na działanie wysokich temperatur – nie tylko ze względu na ekspozycję na promienie słoneczne, ale także by przez przypadek nie przykleił się do stygnącego silnika lub nie powstał dziura w materiale od styczności z rozgrzanym tłumikiem. Pokrowce zewnętrzne są grubsze, cięższe i trudniejsze w transporcie oraz składaniu. 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl